• KATEDRA
  • ZAKRES TEMATYCZNY ROZMÓW KWALIFIKACYJNYCH

Zakres tematyczny rozmów kwalifikacyjnych

na kierunku dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji studia stacjonarne II stopnia

  • Praca magisterska – zainteresowania kandydata.
  • Praca w mediach i z mediami – plany i oczekiwania kandydata.
  • Indywidualne wzory użytkowania mediów – doświadczenia kandydata.
  • Indywidualne wzorce dziennikarskiego profesjonalizmu – osoby, publikacje medialne.
  • O czym aktualnie „mówi się” w mediach? – przykłady wydarzeń medialnych, interpretacja, ocena.
  • Rola dziennikarza w życiu publicznym.
  • Rynek mediów w Polsce – charakterystyka najpopularniejszych stacji telewizyjnych, radiowych, gazet i czasopism, portali ogólnoinformacyjnych, portali medialnych.
  • Media społecznościowe we współczesnej komunikacji – znaczenie, charakterystyka.
  • Media społecznościowe a aktywność prywatna i zawodowa użytkowników Internetu.
  • Rola mediów społecznościowych w pracy dziennikarza.
  • Wpływ sztucznej inteligencji na zawód dziennikarza i na rynek pracy w mediach.
  • Sposoby budowania wizerunku online – prywatność, autentyczność, odpowiedzialność.
  • Komunikacja jako zjawisko społeczne i językowe – możliwości i ograniczenia.
  • Proces komunikacji – ogólna charakterystyka.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna.
  • Sytuacja komunikacyjna – jej elementy i ich oddziaływanie na proces komunikacji.
  • Retoryka we współczesnej komunikacji – charakterystyka, przykłady zastosowania.
  • Mediatyzacja sfery społeczno-politycznej – przyczyny, skutki, przykłady.
  • Reklama jako zjawisko społeczne – znaczenie, charakterystyka, wzorce i antywzorce.
  • Kampanie społeczne – tematy, cele, narzędzia.
  • Podcasting – zjawisko w kontekście produkcji radiowej oraz technologii audio.
  • Storytelling a pisanie tekstów (reklama, teksty dziennikarskie).
  • Co to jest kultura? Charakterystyka na podstawie tekstu lub zjawiska kulturowego w przestrzeni medialnej.
  • Złożoność zjawisk kulturowych na wybranych przykładach.
  • Normy i wartości kulturowe a zmiany w kulturze.
  • Kultura narodowa a subkultury (w tym cyfrowe).
  • Globalizacja a kultury lokalne – wyzwania, szanse, zagrożenia.
  • Kulturowe aspekty wykluczeń społecznych.
  • Tożsamość kulturowa jednostki a tradycja.

30 maja 2025 r.